Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Podle Leoše Tržila je nebezpečné otáčení aut policie v pořádku
20.6.2012 | Walter Kraft | Přidat příspěvek
Šéf dopravní policie by měl být okamžitě odvolán. Nedokáže rozlišit bezpečné od nebezpečného, natož pak měřit všem jedním metrem.
V pondělí jsme vám ukázali video dokladující nikoli neobvyklý způsob práce jihočeských dopravních policistů. Ti, tentokrát ve služební Octavii vybavené radarem, změřili auto jedoucí v protisměru a otočili se za ním tak zbrkle a hloupě, že ohrozili za nimi jedoucího řidiče Škody Fabia.
Šlo o exemplární případ toho, co by policisté v provozu v žádném případě dělat neměli. Jejich pochybení je tak zjevné, že se našlo jen minimum našich čtenářů či diskutérů na Youtube, kteří by pro dotyčné našli jiná slova než rázné odsouzení. Podobně se k věci postavila i televize Nova, která naše video včera odvysílala ve svých večerních zprávách. A prostor pro vyjádření dala i šéfovi dopravní policie, Leoši Tržilovi.
I když nepochybujeme o tom, že jde v prvé řadě o selhání systémové (jakkoli způsob provedení samotného řidiče byl ten nejnešťastnější možný), neboť je to policie coby instituce v čele se svým vedením, která podobné působení policistů v provozu vymýšlí a podporuje, mohl si pan Tržil nad celou věcí celkem snadno umýt ruce. Kdyby prohlásil cosi o katastrofálním selhání, vyvození osobní odpovědnosti a přijetí opatření, které opakování podobných situací předejde, měl by klid, i když by reálně neudělal vůbec nic. Ani tak daleko ale nebyl schopen uvažovat a s přirozeností sobě vlastní řekl totální hloupost.



Pan Tržil po shlédnutí videa doslova řekl: „Ta situace není vcelku zas až tak jednoznačná, protože je zřejmé, že řidič toho vozidla už reagoval ještě v době, než se to policejní vozidlo otáčelo.” To je skutečně pikantní reakce - copak prozíravost řidiče dalšího jedoucího auta je snad omluvou pro šílený manévr policejního vozu? Takovému člověku by měl pan Tržil děkovat, že udělal, co udělal. Při nepoužití blinkrů ze strany policejního řidiče mohl klidně vjet doprostřed silnice a začít zastavující policejní auto objíždět. Bočnímu střetu by pak už nikdo nezabránil.
Aby to šéf „dopraváků” vyšperkoval, dodal ještě: „Nic vám nezakazuje podle zákona se na komunikaci otáčet, pokud nejste na světelné křižovatce.” To jistě nikoli (jakkoli zákon omezujících podmínek definuje více), ale ne takto pane Tržile, ne takto. Zjistěte si, co to je ohrožení a čeho se řidič při takovém manévru v žádném případě nesmí dopustit. A pak si ono video pusťte znovu a uvědomte si přitom, že na videu vypadá všechno tak dvakrát pomaleji než ve skutečnosti. Žádná pohoda to podle kolegy, který snímek pořídil, rozhodně nebyla.
Člověk s podobným „smyslem pro realitu” přece nemůže dělat ředitele dopravní policie. Docela by mě zajímalo, jak by pan Tržil komentoval způsobení stejné situace kýmkoli jiným než policistou. Také by to nebylo až tak jednoznačné? Také by padla slova o nezakázaném otáčení? Pochybuji o tom.
Hodilo by se brát alespoň na všechny jeden metr. Konec konců, v diskuzi došlo i na srovnání s loni mediálně značně přetřásaným případem pana Laciny. Nakonec nešlo o nic jiného, jakkoli někteří mohou vést nekonečné diskuze o záměru a omylu. Ve výsledku ale prostě došlo k ohrožení jiného řidiče, který na to nějak zareagoval - ona dáma na D1 strhla řízení mimo silnici, to mohl člověk z našeho videa udělat též. Nebo zvolit už zmíněný úhybný manévr levou stranou.
Co dělí tyto dva případy? Jen následky, ty ale nemohli policisté jakkoli ovlivnit, byly v rukou jiných, štěstí i náhody. V jednom případě pak šlo o zavrženíhodný případ silničního pirátství, v druhém pak o „ne až tak jednoznačnou situaci, kterou zákon nezakazuje”. On zákon odbočování do pravého pruhu na dálnici také nezakazuje, ale ne tím způsobem, kterým jej provedl pan Lacina. Pět let vs. veřejný pardon, to v podobné situaci odlišuje nás, normální řidiče, od těch policejních. Promiňte, ale toto je pro mě naprosto neakceptovatelné.
Policejní řidič musí být za své chování potrestán, toto není možné tolerovat. A pokud to toleruje šéf dopravní policie, musí být potrestán s ním. Takový člověk za dohled na bezpečností silničního provozu prostě nemůže odpovídat...
Podle Leoše Tržila žádný problém, který by musel řešit, však otáčení na podobném místě není zakázané. „Quo usque tandem abutere patientia nostra,” chce se zvolat...
Zdroj: TV Nova, Foto, video: Autoforum.cz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
dnesNejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
včeraIlustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Tenhle italský bizár není ve skutečnosti až takový cirkus, jak se na první pohled může zdát
před 6 hodinamiDrahé německé značky pláčou, náhlý krok Číňanů je tvrdě zasáhl ve chvíli, kdy to nejmíň potřebují
před 8 hodinamiMuž najel se Škodou Octavia I přes 1 milion km, zvládl to s původním motorem i spojkou. To se asi podiví tomu, co si teď koupil
před 9 hodinamiČínské obdoby Porsche a Ferrari za cenu Škody míří do Evropy, už víme, kdy a kde se objeví nejdřív
před 11 hodinamiNěkdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva